Dag 7 (15 februari) Port Canaveral, FL

Echte Floridagangers worden we vandaag want we gaan Seaworld bezoeken. Na vroeg te zijn opgestaan bleek de zon al flink te schijnen. We besloten daarom maar meteen naar het ontbijt te gaan. Daar aangekomen bleek dat het een stuk rustiger was dan gisteren. We konden zo waar eerst rustig rondkijken wat er allemaal voor ons klaar stond. Dit bleek toch best wel wat meer dan bij het ontbijt in de Sleep-Inn achtige hotels die we eerder hadden. Zelfs plakjes ham en salami lagen voor ons klaar en dat levert dit hotel (lees: slaapdoos) toch weer een halve ster meer op.

Op de tolweg

Seaworld is op zaterdag al om 9:00 uur open dus na het ontbijt reden we direct richting Orlando. Na een korte blik op Google Maps kwamen we al snel tot de conclusie dat we het beste de tolweg konden pakken. Een uur extra rijden leek ons namelijk niet zo aantrekkelijk. Bij de eerste tolpoort bleek dat er gelukkig ook cash kon worden betaald. Dat scheelde in ieder geval weer $4 extra kosten bij de autoverhuur. Nadat we dicht in de buurt van Seaword aankwamen bleek dat we op korte afstand van het park prima konden parkeren. Wat ons verbaasde was dat er gratis parkeerruimte genoeg was en dat in de buurt van een pretpark. Toch raar dat iedereen braaf voor $25 voor de deur van het pretpark wil parkeren. Maar ja we blijven Hollanders 🙂 gratis is gratis.

Highway 528

Entering Seaworld

Dankzij onze online gekochte kaartjes konden we bij de ingang direct doorlopen en kregen we een déja vu vanwege vorige bezoeken aan Seaworld denk bijvoorbeeld aan o.a. Seaworld in San Diego. Na de fel oranje flamingo’s te hebben gezien, stonden we natuurlijk bij de grote vijver Manta Rays (Pijlstaart Roggen) te bewonderen. Dat blijven leuke vissen die al “vliegend” door het water lijken te gaan. Karl stelde een dagplanning op voor de shows en we liepen langs het dolfijnenverblijf. Hier zagen we hoe de dolfijnen gecontroleerd werden en zoet water (met eventueel medicijnen) te drinken kregen. Daarnaast bleken ze bij de dagelijkse vis ook nog zoet water te krijgen. Leuk om weer te weten.

Seaworld

Dolphin Days

Op weg naar de dolfijnenshow zagen we Manatee’s en reuzeschildpadden Deze keer konden we de Manatee’s gelukkig veel beter zien dan gisteren in het wild omdat het water hier echt helder was. De dolfijnenshow was natuurlijk erg leuk en we genoten van alle kunstjes die zij deden. Helaas mogen de verzorgers, vanwege protesten, sinds afgelopen week niet meer op de rug van de dolfijnen hun act doen en mogelijk keken we naar de laatste dolfijnenshow ever.

Clyde and Seamer’s Sea Lion High

Na een verplichte tussenstop voor drinken en een koek ging de route verder langs diverse aquaria met duizenden vissen in de meest bonte kleuren. De zeeleeuwenshow was aan de beurt. We liepen eerst door hun dagelijks verblijf en daarna bemachtigden we een mooie plek in het theater. Ook deze show was uiterst vermakelijk. De dieren voerden voor ons een volledig toneelstuk op. Ze leken er zelf ook veel plezier in te hebben.

Pets Ahoy

Ook Pets Ahoy moest worden bezocht en hier zagen we minstens 20 verschillende soorten huisdieren hun komische act opvoeren.

One Ocean

Het beste hadden we voor het laatste bewaard: de Orka show. Wat een machtige beesten zijn dat. Helaas worden ook deze shows langzaam afgebouwd en in San Diego is er al een meer educatieve versie voor in de plaatst gekomen. Ondertussen moest de inwendige mens ook worden gevoed. We hadden met een aanbieding kaartjes gekocht en ons eten was inclusief. In het restaurant was een prima selectie van kip, hamburgers en frites te vinden en we genoten hier van. Eten betekende ook dat we ondertussen even konden rusten.

Elmo Rocks en meer artiesten

Om de dag af te sluiten bezochten we de reguliere Sesamstraat parade en ondanks dat deze voor kinderen bedoeld is, genoten wij als volwassenen ook van dit spektakel. We sloten de dag echt af met een popconcert in het grote buitentheater vanwege het Seven Seas Festival. Helaas waren het onbekende artiesten en zingen konden ze ook al niet, vonden wij. Na een uur vonden we het dus welletjes en liepen we naar onze auto terug die nog steeds keurig geparkeerd stond op een inmiddels verlaten parkeerplek. Na de nodige tolpoorten kropen we snel in ons bed om ons voor te bereiden op onze cruise die morgen gaat beginnen.