Dag 4 (3 mei) Halifax NS

Dag B&B, dag hotels, dag koffers sjouwen en in en uitpakken. Vandaag wisselen we van reisuitrusting. Vanaf nu vervolgen we de vakantie met een camper. Aan alle vormen van vakantie vieren kleven voor en nadelen maar het voordeel van een camper is dat je niet elke dat je koffer hoeft te verhuizen.

Een nieuwe reisdag

Nadat we opgestaan waren, deden we ons tegoed aan een wel heel eenvoudig ontbijt: een muffin, een flesje sap en een klein papje. In zijn eenvoud was het dan ook wel weer best lekker en vulde in ieder geval de maag. We pakten de koffer in met deze keer in het achterhoofd de wetenschap dat deze aan het einde van de dag voorlopig even uitgepakt zou blijven voor de camperreis. We laadden alle apparaten nog maar eens even op en maakten een boodschappenlijst voor alle spullen die we nodig zouden hebben tijdens het kamperen.

The Fourth Lock B&B

Boodschappen

Geheel bij toeval kwamen we er achter dat er dicht in de buurt een bekende bakery zat: Cobbs! Daar zouden we in ieder geval ons brood gaan halen. We reden richting Bedford en zagen al gauw onze geliefde bakkerswinkel. Het is er duur maar wel heel erg lekker. Met zachte witte bolletjes en een heerlijk bruin zadenbrood vertrokken we richting de Wallmart. Daar sloegen we alle noodzakelijke dingen in maar konden niet aan toilet vloeistof voor de camper komen. De medewerker van de Wallmart verwees ons naar een andere winkel te weten: Canada Tyre. Deze winkel was ook dicht in de buurt en inderdaad hadden ze er precies wat we nodig hadden.

Brood en …. Walmart

RV pickup

Gepakt en bezakt reden we richting Elmsdale, de plaats waar we de camper zouden ophalen. Eerst moest echter de auto afgetankt worden want die moesten we natuurlijk ook in gaan leveren. Na de tankbeurt meldden we ons drie kwartier te vroeg bij de camperverhuurder maar die vond het helemaal niet te vroeg en en kwartier later liepen we onze eigen camper al te inspecteren. Er was nog wat schade zichtbaar en de medewerker legde die voor ons vast. Als je dit niet goed laat vastleggen kun je zelf voor de herstelkosten opdraaien.

A lot of RVs

Inleveren huurauto

Bij de camperverhuur laadden we de boodschappen, koffers en alle andere spullen in de camper en gingen we op weg om de auto in te leveren. Gert achter het stuur van de camper, Pleuni achter het stuur van de auto. Gert had ontdekt dat er dicht in de buurt van de autoverhuur een goede parkeerplaats was bij Tim Horton (de Canadese Starbucks) voor de camper beschikbaar was. Hij zou daar wachten met de camper en Pleuni zou dan de auto gaan inleveren. Pleuni zou bellen als de auto ingeleverd was zodat Gert haar bij de vertrekhal op het vliegveld kon ophalen. Dat was overigens best wel veel gedoe want alleen Gert heeft internet. Pleuni moest dus de wifi van de vertrekhal gebruiken om een bericht te versturen naar Gert dat alles gereed was. Zo gezegd zo gedaan. Een kwartier later reden we de parkeerplaats op bij Tim Norton’s en nadat Gert geparkeerd had, reed Pleuni door naar de autoverhuur. Binnen no time was de auto ingeleverd en Pleuni besloot niet moeilijk te doen en Gert te gaan bellen, maar gewoon even terug te lopen. De afstand naar de camper was zo klein dat het onzin was om je op te laten halen. Gert was verrast maar ook blij dat hij zich niet door het drukke verkeer hoefde te worstelen met deze kleine vrachtwagen.

Een afspraak

Onze volgende stop was Bayerslake. Hier zullen we Jenna gaan ontmoeten, een dame die 10 jaar geleden bij ons in huis logeerde in het kader van een uitwisselingsproject van de middelbare school in Canada. We hebben altijd beloofd ze nog te bezoeken als we aan de juiste kant van Canada zouden zijn. Dat was dus nu. Jenna kwam echter net terug van vakantie en landde om 3 uur in Halifax. Wij hadden dus nog wel even de tijd om de camper in te ruimen en nog wat laatste dingen te kopen. De camper parkeerden we op de parkeerplaats van het restaurant waar we zouden gaan eten. We hebben lekker de tijd genomen om de camper in te ruimen. Om half zes meldde Jenna zich. Wat was het leuk om haar weer te ontmoeten en herinneringen op te halen. De tijd vloog om en om half acht namen we afscheid. Tot ziens Jenna, wellicht zien we je nog een keer in Nederland.

Vertrouwd Amerikaans Canadees eten 🙂

Halifax West KOA campground

Na afscheid te hebben genomen, startten we de motoren om naar onze eerste kampeerplaats te rijden. Dit duurde slechts een half uurtje. Op de camping hing de envelop al klaar en Gert wist al snel op welke plaats we moesten staan.

Omdat we al de nodige kampeer ervaring hebben, stond de camper al heel snel op zijn plaats en sloten we stroom, water en de afvoer een. We zetten een heerlijk bakkie koffie en maakten de reisblog in orde maar daarna hielden we het al snel voor gezien. Wij gaan ons bedje in de camper lekker uit proberen.

Discover more from Traveling Around The World

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.