Dag 18 (26 februari) Cape Coral, FL

De laatste volledige dag in Florida was aangebroken en er stond nog maar één nieuw hotel op onze lijst. Op ons reisschema stond gepland dat we deze keer richting het zuiden zouden gaan naar Cape Coral. We begon langzaam tot het besef te komen dat deze reis een keer gaat eindigen. Maar niet getreurd vandaag hebben we weer genoeg nieuwe dingen te bekijken. Zonder enige tijdsdruk reden we even later op de highway 75 en genoten van het warme zonnige weer.

Driving Hwy 75

Myakka River Statepark

Het was absoluut niet druk op de weg en na 120 km te hebben gereden, reden we door de poort van het Myakka River Statepark. Dit park staat bekend om zijn grote en uitgestrekte moerassen en palmboom-vegetatie. Een toegangskaart rijker en $10 armer reden we het park binnen. Het park is ook ingericht voor gebruik met de auto dus je hoeft in principe de auto niet uit. Dat deden we natuurlijk niet want het is veel mooier om onderweg diverse plekken te bekijken. Bij stop één was het gelijk raak. Nadat we een klein stukje hadden gelopen konden vanaf een brug over de Myakka River kijken en zagen we wilde alligators ronddobberen. Na alle indrukken die we tijdens onze vakantie hebben opgedaan en het vele natuurschoon dat we hebben gezien blijft het nog steeds weer prachtig om te zien. De Canopy Walk was een andere mooie stop en ook hier waren we de auto alweer snel uit. We maakten een korte wandeling tussen ontzettend veel palmbomen en struiken en beklommen een trap naar de brug die naar een canopy voerde. Na oversteken van de brug had je op de canopy, die hoog boven de bomen uitstak, een heel fraai panoramauitzicht. Verderop in het park lag een meer met fraaie vogels en ondertussen begon de zon ook weer flink te schijnen. Uiteindelijk vonden we het hier wel welletjes en een volgende stop leek ons vandaag ook nog wel leuk, dus gas erop en nog een uurtje verder in zuidelijke richting.

Six Mile Cypress Slough Preserve

Six Mile Cypress Slough Preserve was ons volgende reisdoel en bij het park aangekomen bleek dit park gratis toegankelijk te zijn. We startten op een boardwalk die behoorlijk lang bleek te zijn. Langs de boardwalk waren talloze bomen te zien die vol met hun pootjes in het weer stonden. Blijkbaar zijn deze boomsoorten hier helemaal op aangepast en ze groeien hier dan ook prima op. De boardwalk voerde verder langs diverse ponds (vijvers) met daarin voor ons soms bekende, maar ook onbekend waterplanten. Ook een muisstilliggende alligator was hier en daar weer waar te nemen. Na dit indrukwekkende natuurschoon leek Karl het een goed idee om nog een strand te bezoeken.

Fort Myers Beach

Ford Myers Beach leek ons beide wel wat en na de nodige kleine files probeerden we de auto te parkeren. Dat was een uitdaging die uiteindelijk niet lukte. We besloten maar ergens stoppen en één voor één toch even het strand op te lopen. Gert ging eerst en kwam terug met een zakje zand voor zijn verzameling en het verhaal dat dat toch wel heel bijzonder spul was. Het leek wel poedersuiker zo wit en zacht. Karl ging dat daarna ook even checken en met de nodige foto’s op zak sloten we dit bezoek af. Op naar ons hotel in Fort Myers! Nou dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Een ongelofelijk lange rij auto’s probeerde het eiland, waar Fort Myers Beach aan lag, te verlaten. Tijdens onze slome autorit vergaderden we over de vraag naar welk restaurant we zouden gaan voor ons avondkostje.

Een bijzonder Restaurant

Texas Roadhouse kwam uit de stemming en na een klein uurtje rijden stopten we voor het restaurant van onze keuze. We moesten heel even wachten op een tafeltje en konden ondertussen een koelvitrine bewonderen waarin de steaks lagen die besteld konden worden. Wat een monstersteaks eten die Amerikanen toch zeg. Het grootste met vet doorregen exemplaar woog maar liefst 680 gram!!!  De eerlijkheid gebied te zeggen dat het gewicht van het botje hier nog wel van af moet worden getrokken:-) Na de gratis pelpinda’s (standaard bij dit restaurant op iedere tafel) kregen we een iets kleinere maar heerlijke maaltijd voorgeschoteld. We besloten ons diner dit keer met een toetje. Voldaan reden we naar ons hotel en genoten van de laatste avond. Morgen zit het erop en gaan we weer terug naar huis. Wij hebben genoten van al het moois dat Florida te bieden heeft. Dit was zeker voor herhaling vatbaar.