Dag 2 (10 februari) Florida City, FL

De tweede dag van onze vakantie begon traditie getrouw met vroeg ontwaken. Omdat Florida slechts 6 uur tijdverschil heeft met thuis was half 5 toch erg netjes. Gert maakte nog even zaken voor zijn weblog in orde en even later zaten we aan ons bekende eenvoudige Amerikaans ontbijtje. Haast hadden we niet want we moesten het ophalen van onze huurauto nu ook weer niet te vroeg doen omdat we deze komende zondag ook niet te vroeg willen inleveren. Een uur te laat inleveren is immers een dag extra betalen 🙁 We besloten dan eerst maar eens een stevige wandeling naar de ATM (geldautomaat) te maken om de altijd handige contanten op te gaan nemen.

Sleep Inn & Suites Fort Lauderdale Airport

Geld en huurauto halen

Het bleek buiten redelijk bewolkt, maar ook al behoorlijk warm te zijn. Wat een verandering met thuis. Onderweg was er natuurlijk weer genoeg te zien en, zoals gewend in Amerika, was het weer zoeken naar trottoirs. Ze doen hier nog steeds het liefst alles met de auto 🙂 Na wat op de hotelkamer geluierd te hebben, zijn we uit gaan checken en lekker in de zon gaan wachten op de shuttle die ons naar de luchthaven zou terugbrengen. Daar zit immers de autoverhuur die voor ons het dichtst in de buurt zat. We hadden gelukkig gisteravond de shuttlebus al gereserveerd want toe die arriveerde bleek elke stoel bezet te zijn. Eenmaal bij de autoverhuur aangekomen waren we direct aan de beurt. Er volgde een geanimeerd gesprek en het bleek dat de servicemedewerker wist waar het station en vliegveld van Eindhoven lagen. Grappig om te horen dat Holland altijd favoriet bij de Amerikanen is. Eenmaal in de garage konden we kiezen uit 5 auto’s en na wikken en wegen kozen we een Ford Escape met als belangrijkste voordeel: de aanwezigheid van Apple CarPlay. Nu konden we de hele dag onze al reeds in Google Maps gezette route direct op ons scherm zien en tegelijk onze favoriete muziek afspelen.

To the Airport

Cruiseschepen en strand

We reden op ons gemak de garage uit en gingen als eerste in de haven kijken naar de daar aangemeerde cruiseschepen. Gewoon een gekte van Karl die Gert ook wel erg leuk vind 🙂 De schepen waren helaas alleen van afstand te zien waardoor er geen goede foto’s van gemaakt konden worden. Omdat we toch dichtbij het strand reden stopten we hier ook nog even kort. Wat een heerlijk weer met een fraaie oceaan en prima strand.

Fort Lauderdale Beach

Boodschappen

Na de nodige foto’s gemaakt te hebben, reden we nu richting de ATT shop voor een internet abonnement. De winkel was al snel gevonden en met hulp van een deskundige medewerker stonden we na een kwartier met een werkende telefoon weer buiten. Nu moest er alleen nog een laatste huishoudelijk punt van de actielijst worden uitgevoerd: boodschappen doen. Er was gelukkig een Publix in de buurt en we kochten snel wat zaken voor de rest van de week.

Groceries

Op weg naar een nieuw hotel

Na al deze plichtplegingen ging de rit van ruim 100 km naar Florida City. Vanuit hier zouden we, na in gecheckt te zijn in ons hotel, de rest van de dag het Everglades National Park gaan bezoeken. Onderweg was het erg rustig op de Turnpike Highway en we vroegen ons af op welke wijze de tol moest worden betaald. Daar kwamen we gelukkig snel achter want alle tolstations etc rondom Miami zijn vervangen door camera’s en het systeem pay by plate. Dit betekent dat je kenteken wordt gelezen en de rekening direct naar de verhuurmaatschappij wordt gestuurd. Helaas was het niet anders en het betalen van $4 administratiekosten per dag aan de verhuurmaatschappij staat inmiddels op de lijst met kosten 🙂 Ons hotel voor de nacht was snel gevonden en we konden gelukkig al vroeg inchecken. We kregen een mooie kamer op de 2e verdieping maar moesten helaas wel al onze spullen de trap opdragen.

Going to a new Hotel

Everglades

Nu kon de vakantie echt beginnen met ons bezoek aan het National Park Everglades. We reden enkele kilometers en bereikten het Ernest F Coe visitor center. Hier kregen we informatie over waarom veel grassen en struiken de laatste weken in brand werden gestoken en hoe dit de vegetatie bevorderde. We kregen advies over de beste plekken die deze middag nog bezocht konden worden en we reden naar het Park Entrance Station. Hier betaalden we de parkfee en parkeerden onze auto bij het Royal Palm Visitor center. Daar begonnen twee trails en we kozen de Anhinga Trail, een supermooie boardwalk waarbij prachtige vogels al op direct op het wandelpad bleken te zitten. We zagen vervolgens de mooiste waterpartijen, waterplanten en bomen. Als klap op de vuurpijl lagen daar gewoon in het wild verschillende alligators in het water. Ze leken wel bevroren maar doordat ze af en toe een oog open deden, werden we er op gewezen dat deze jongens echt leven. Toen deze wandeling bijna klaar was begon het zowaar ook nog even kort te regenen. Daar waren we toch niet voor naar Florida gekomen? 🙂 We schuilden in een daarvoor bedoelde overkapping en liepen daarna naar de volgende trail: De Gumbo Limbo trail. Dit was een pad door een soort tropisch bos met de mooiste planten en bomen zoals we die natuurlijk thuis niet kennen, Na deze wandeling zijn we nog even kort naar Pay-hay-okee overlook gereden, waar we verrast werden door een fraai regenboog boven de prairie.

Everglades National Park

Einde dag

Na nog een korte rondwandeling keerden we huiswaarts en gingen bij ons favoriete restaurant Applebee’s de lekker riblets (uiteinden van de ribben) eten. Eerlijk die ribbels waren de lekkerste die we ooit geproefd hebben. Voldaan sloten we de dag vroeg af want morgen staat er weer een lange dag op het programma met een bezoek aan het zuidelijkste puntje van de USA, Key West. Tot morgen!