Dag 5 (4 mei) Upper Queensbury NB

Gelukkig weten we het na vandaag weer zeker: er bestaan nog echt lieve mensen. Daar over straks meer. Het moet gezegd: we hebben heerlijk geslapen het was lekker koud in de camper en daar voelen wij ons heel goed bij. Na een hele diepe slaap werden we rond 6 uur wakker en toen we er uit wilden gaan vonden we het wel tijd worden om de airco de boel even te laten verwarmen.

De eerste loodjes

Gert had gisteravond de reisblog niet meer afgekregen en wilde dit graag nog wel even doen voordat we vertrokken. Daarom ging Pleuni het ontbijt maken. Een ouderwets ontbijt met heerlijk brood, gebakken eitje en omdat het vakantie is met twee slices bacon. We hebben er van genoten. Na de afwas startten we de motoren en ving onze eerste reisdag aan. Deze dag zal wel saai over komen want het is alleen maar een reisdag om in de buurt van Quebec te komen, dat niet in 1 dag te bereiken is.Het weer was rustig maar de weg, die we eerst nog mooi vonden, werd langzaam aan saai. We vroegen ons af hoe we onze reisblogs vanavond nog interessant konden maken. Wegen met bomen en saaie grijze luchten is niet zo plezierig om te beschrijven.

Grijs

(Cana)dream 🙂

Daarom deze keer eerst maar nadere info over onze camper. We hebben een grotere, vrijwel nieuwe, 27 foot gekregen voor vier volwassenen en 2 kinderen. Ruim 8 meter lang en met drie slide outs: 1 in de zithoek, 1 voor het bed en in de slaapkamer. Dat geeft al met al een heel ruim gevoel. We kunnen de camper verwarmen met gas en electra en beide werken prima. We zullen dus geen kou leiden. Het gebruik van de douche? Het is heel erg comfortabel. Er is een ruime keuken aan boord met een mega koel-vries combinatie en een combi magnetron. Wat wil een mens nog meer. Verder blijkt Canadream duidelijk luxer te zijn als eerdere verhuurders die we gehad hadden. Achteruitrijcamera’s, overal stroomaansluitingen (binnen en buiten), TV plus DVD speler, gereedschap, draadloze telefoonoplader, geïntegreerde afvoersysteem etc etc. Dus teveel om op te noemen, De camper rijdt prima maar lust wel wat. Startten we eerst met 1:3 op te teller, nadat Pleuni er rustig mee gereden had, haalden we de 1:5.  Al met al maakt het benzine verbruik een campervakantie wel duur maar het plezier niet minder.

RV de Luxe

Terug naar de campground

Na een aantal uur te hebben gereden, werd het tijd om even te rusten. We maakten een heerlijke sandwich met kip klaar en strekten onze benen. Buiten was het nog wel een beetje fris dus niet echt lekker om daar te gaan zitten. Na een goed half uur rusten vervolgden we onze weg naar Nackawic. Hier heeft Gert een camper plaatsje geregeld. Zo tegen drie uur reden we de campingplaats op en gingen we op zoek naar de receptie. Hier begint het verhaal van echt lieve mensen. We liepen de camping op omdat we niet helemaal wisten waar we ons aan moesten melden. Een vriendelijke meneer wees ons naar een houten gebouw en vertelde ons dat we daar moesten zijn. Na hem bedankt te hebben voor de info liepen we terug en vonden we na even zoeken The Office. We werden echt super lief ontvangen en naar onze plaats gewezen.

Leaving Mariner’s Point Campground

Wandeling naar de trekpleister van Nackawic

Nadat we de camper hadden geparkeerd en aangesloten besloten we naar het dorp te lopen omdat daar ’s wereld grootste bijl bezichtigd kon worden. Na zo’n 6 uur rijden vind je het echt wel lekker om even de benen te strekken. Er zou een immense bijl in een park staan welke waarschijnlijk geen concurrent ergens anders in de wereld zal hebben.

Een leuke afsluiter

Canadezen kijken je wel een beetje vreemd aan als je de benen wagen gebruikt. Na een dik halfuur lopen kwamen we in het dorp aan en vonden we de grootste bijl. Best wel leuk, verder geen nieuwsfeit waar Nederland vanuit z’n dak gaat. Leuk en meer niet. Na de nodige foto’s te hebben gemaakt liepen we nog even naar de winkels in de buurt en kochten nog een haarborstel en een bewaardoosje. Vol goede moed liepen we weer richting de camping. Opeens stopte er een auto naast ons. De man die ons had geholpen op de camping, had ons zien lopen, zijn vrouw gebeld en gezegd dat wij helemaal lopend naar het dorp waren gegaan. Of hij ons mee terug mocht nemen. Dat mocht en wij maakten graag gebruik van het aanbod want gek genoeg was het best warm.

Op de camping aangekomen, bedankten we onze chauffeur die ons nog uitnodigde om in de avond naar een hockeywedstrijd te komen kijken. Daar waren we even te moe voor. We maakten ons avond eten klaar en na een lekkere bak koffie maakte we nog een wandeling over de campground. Het was het eerste weekend dat deze weer open was en opvallend was dat iedereen, ondanks dat het behoorlijk fris was geworden, stug buiten bij een vuur ging zitten om te BBQ-en. Daarna hebben we een film gestart maar deze hebben we niet afgekeken want onze ogen werden wel heel erg zwaar. Even lekker douchen en dan een heerlijk bedje in.

Discover more from Traveling Around The World

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.