Dag 26 (25 mei) Olympic Parc NP

We did it!! De reis van coast tot coast is gelukt. De reisdagen met de camper komen binnenkort ten einde. De vakantie is daarmee nog niet voorbij want de laatste week zullen we bij familie verblijven waar we ook erg naar uit kijken. Ondertussen is het wel afscheid nemen. Van de prachtige natuur, van Amerika, van de camper. Het is wel zo dat we straks weer helemaal uitgerust thuis zullen komen en met veel plezier ook daar weer aan de slag zullen gaan: werken, verbouwen, tuintje onderhouden. Prima dus. We hebben wel het gevoel een prestatie te hebben geleverd: we starten aan de ene kant van Canada en vandaag eindigen we aan de andere kant in Amerika. We hebben echt van coast to coast gereden en wel heel veel gezien van dit continent.

Goodbye Americans

Het weer helpt ons de laatste dagen niet mee en ook vanochtend stonden we op deze echt oer-Amerikaanse camping op met regen. Niet veel maar wel net te veel om even buiten te gaan lopen/zitten. We zijn er inmiddels ook uit waarom het zo druk is op de camping: de Amerikanen hebben een lang weekend want maandag vieren ze Memorial Day. Dit is een dag waarop alle gevallen Amerikaanse soldaten herdacht worden. Blijkbaar is dit reden voor veel vliegverkeer om als familie samen te komen. Wij waren er een beetje jaloers op: hele families die met veel plezier met elkaar kamperen. De pick-up volgeladen met hout. Grote campers en tenten en dan maakt het niet uit als het wat regent, zeil er over, vuurtje aan en genieten.

Olympic National Forest

Van coast to coast

We hadden al gezien dat op de plek waarvoor we als laatst gaan kamperen ook regen voorspeld wordt maar dan dus later in de middag. We besloten dan ook maar vroeg te vertrekken zodat we nog even aan het strand konden uitwaaien. We reden al eens de hele route 66 maar vandaag ronden we de reis van coast to coast af. We gaan vlak bij de Pacific Ocean kamperen. De reis er naar toe is niet lang maar al snel moesten we de Interstate af en gingen we lokaal rijden. Met lokaal rijden, bedoelen we dan ook echt lokaal rijden: smalle, bochtige wegen, op en neer door een heuvelachtig landschap. Onderweg stopte we nog even bij Lake Quinaukt waar we in 2012 met de kinderen een nacht waren verbleven. Leuk om te zien dat alles nog steeds indeelde staat was als toen. We kochten nog wat in de lokale buurtsuper en reden vervolgens weer verder. Tegen 12 uur kwamen we op de camping aan en het was er nog steeds behoorlijk prima weer. Geen zon, maar ook geen regen alleen wel bewolking. We checkten in en reden naar onze plek. De plek was een beetje hellend dus vannacht slapen we in ieder geval niet recht. Ook daar zijn we inmiddels aan gewend.

Olympic Forest

The Pacific Ocean

Na de lunch besloten we een wandeling over het strand te gaan maken. Wat opviel is dat het water heel hoog stond. Waarschijnlijk was het juist nu vloed. Strand in het noorden van Noord Amerika is geen strand zoals bij ons. Het is wel zandstrand maar ook grote stukken bestaan uit stenen. Om op het strand te komen moet je vaak een hele klimpartij doen over aangespoelde boomstammen. Dat was nu ook het geval. We klommen over de boomstammen heen en belandden uiteindelijk op het strand van de Pacific Ocean. Dat ziet er in eerste instantie gewoon uit als de Noordzee maar er zijn wel hele andere schelpen te vinden. We vonden al snel de Pacific dollars. We weten nog niet waar deze schelp van is maar dat zoeken we later wel uit als we beschikken over top internet. Op een gegeven moment zagen we in de verte hele bergen met zeemeeuwen. Nieuwsgierig als we zijn liepen we naar deze vogelgroep toen en toen zagen we dat op het strand een, naar ons idee jonge walvis was aangespoeld. De meeuwen deden zich te goed aan het kadaver. Zo zie je: de een zijn dood, is de ander zijn brood. Wij hadden eerlijk gezegd ook nog nooit een walvis zo gezien en dus hebben we dit uitgebreid bestudeerd. Wel op een plek met de juiste wind want als je aan de verkeerde kant stond, was het niet te houden van de stank.

The Pacific Ocean, The Goal

Regen

Nadat we een heel stuk hadden gelopen begon het zachtjes te regenen en besloten we weer richting campground te gaan. Ongemerkt ben je dan toch heel snel een eind weg gewandeld dus het duurde wel even voordat we weer terug waren. Gelukkig stopte de regen al heen snel en kwamen we gewoon droog bij de camper aan. Het was inmiddels al weer tijd om aan het avond eten te beginnen. Na het eten hebben we gezellig gelezen, nog wat film gekeken, vuurtje gestookt en ons lekker gedoucht. Dat is best grappig: douchen zomaar ergens midden in de natuur, in je eigen campertje. Daarna was het tijd om de ogen te sluiten. Morgen weer een dag, hopelijk met iets mooier weer, alhoewel we dat betwijfelen.

End of the Day

Discover more from Traveling Around The World

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.