Dag 4 (12 februari) Miami, FL

Woensdag verhuisdag en daarom moest de koffer weer worden gepakt. Om onze koffer te kunnen pakken moesten we natuurlijk wel eerst naast ons bede staan. Nou dat was deze keer later dan gewoon want pas om half acht lukte dat. De koffers werden daadwerkelijk ingepakt en we gingen lekker ontbijten. Na het ontbijt zetten we alles weer in de auto en maakten we nog even snel een foto van onze kamer. Zo dat ligt ook weer in de vakantie archieven vast!

Verhuizen naar Miami

Vandaag staat een bezoek naar Miami op het programma maar voor we daar naar toe konden moesten we ook nog tanken. We bekeken de route en startten onze Gasbuddy-app op. Al snel vonden we een pomp die bijna 20 cent goedkoper was dan elders en dit benzinestation lag ook nog eens op de route. Gas erop en op naar Miami. We hadden de keuze gemaakt om niet over de tolweg te gaan en we reden we al snel door de buitenwijken met een bonte schakering van huizen. Ook kwamen we langs diverse palm- en boomkwekerijen en reden we door de mooiste lanen met oude bomen laan beide kanten van de weg. Prachtig om hier te rijden en de tijd vloog om.

Avenue

Key Biscayne

Al snel reden we Miami binnen en we besloten eerst naar Key Biscayne te gaan. Dit is een Staatspark en is bereikbaar via de William M. Powell Bridge. Natuurlijk is dit stukje weg een tol weg en als klap op de vuurpijl moest er natuurlijk ook voor de toegang van het park worden betaald. Gelukkig zijn het dollars en daar hebben we thuis niets aan 🙂 In het park bleek er parkeerruimte genoeg te zijn en we liepen even later langs de waterkant waar diverse visser bezig waren hun geluk te beproeven. Na even naar hun visserij kunsten te hebben gekeken liepen we verder en bezochten de vuurtoren waar zelfs een bezoek bovenin was toegestaan. Het bleek een hele klim maar het was de moeite waard. Gezien de beperkte ruimte verbleven we maar een korte tijd boven en liepen we daarna in de richting van het strand. Gert verzamelde daar een klein beetje zand voor de verzameling thuis en Karl hield de wasberen in de gaten die in grote getale in het bos liepen.

Meer Cruiseschepen

De volgende de stop opnieuw in een haven. We wilden hier ook weer de aangemeerde cruiseschepen bezichtigen. Eerst voerde de route door downtown Miami om uiteindelijk op een klein parkeerplaatsje aan te komen met uitzicht op de haven. Er bleken twee cruiseschepen te liggen en deze zijn natuurlijk weer gefotografeerd om in de weblog opgenomen te worden.

More Cruiseships

Miami = Ocean Drive

Vervolgens was Ocean drive aan de beurt en al snel reden we stapvoets langs alle Art Deco gebouwen waardoor deze straat zijn bekendheid gekregen heeft. Langs de straat zijn oneindig veel restaurantjes en je hebt al snel het idee dat je in Italie bent beland. Karl zegt altijd: Als er plaatjes op de menukaarten staan dan moet je daar wegblijven 🙂

Ocean Drive

Biggest Mall in Miami

Inmiddels was het al ruim in de middag en we besloten nog even zoon Bas een plezier doen door bij “zijn” winkel Bass Pro een aantal kleine kampeerbenodigdheden te kopen. Deze winkel is een walhalla voor vrijetijdsbesteding besteding en het blijft altijd weer leuk om daar even rond te lopen. Na de aankoop belanden we in de aangrenzende Dolphin Mall. En winkelcentrum met wel 240! winkels van allerlei pluimage. Wij waren er al snel moe van en besloten onze avondmaaltijd in deze mall te plannen. Het werd uiteindelijk het TGI Fridays restaurant en Karl had natuurlijk weer een aanbieding op internet ontdekt waardoor we ongeveer de helft betaalden als in een normale situatie.

Dolphin Mall

Afsluiten maar weer

Het hotel bleek daarna snel gevonden en omdat het vroeger was dan normaal konden we van een lange avond genieten. Morgen gaan we de rest van Miami verkennen en nu sluiten we gewoontegetrouw de dag weer af.