Dag 3 (2 mei) Fall River NS

Vanmorgen stonden we heel erg uitgerust op. We hadden heerlijk geslapen. Wat een lekker bed, een rustige omgeving en wat een puike kamer.  Een van de dingen die wel in ons hoofd speelden was: Fact checking. Midden in de nacht schoot Pleuni wakker met het idee dat zij een foutje had gemaakt in de reisblog (ja, ja er staan nog steeds type- en spellingsfouten in maar dat moet de lezer ons maar vergeven).

Foutjes..

Dus eerst op zoek naar hoe het nu zat met de berk en Maple Syrup en ja ik moet toegeven: foutje. De berken worden niet gebruikt om Maple Syrup te maken. Dat wordt gemaakt van sap uit de Maple tree. Dus vergeet wat eerder stond geschreven: geen berk maar een maple tree. Overigens kan je ook aan berken sap onttrekken maar dus geen Maple Syrup maken. Verder genoeg over deze bomen.

Breakfast

Ook al hadden we goed geslapen, het was nog wel heel erg vroeg. Tegen de gastheer hadden we gezegd dat we om 8 uur graag het ontbijt wilden gebruiken en dus hadden we nog ruimschoots de tijd om alles te organiseren en in de auto te schuiven. Stipt acht uur was alles opgeruimd en liepen we naar beneden. De gastheer stond ons al op te wachten en wees ons de weg wat het ontbijt betrof. We dachten alleen wat brood en jam te krijgen, maar toen we dat opgegeten hadden kwam hij onze bestelling opnemen. Het bleek dat het echte ontbijt nog moest komen. We besloten ons te laten verrassen en stelden voor all the way te gaan. Nog geen 10 minuten later stond er een heerlijk ontbijt op onze tafel, eitje, bacon, aardappeltjes, fruit…… in één woord: heerlijk.

Breakfast to the max

The Cabot Trail

Na het ontbijt moesten we echt op pad gaan want we gaan de Cabot trail vervolgen en moeten vandaag bijna 500 kilometer afleggen. Tja en wat schrijf je dan over deze trail. De wegen waren hier en daar avontuurlijk (veel gaten in de weg door de winter), maar de uitzichten waren veelal adembenemend mooi. Het weer was niet optimaal, maar daar hebben we geen last van gehad. Van prachtige bossen, schitterende bergen, grote baaien en mooie vergezichten over de oceaan tot pittoreske vissersdorpjes, schattige vuurtorens en idyllische vissersschepen waarop vissers aan het werk waren om alles in gereedheid te brengen voor het komende visseizoen. Deze trail is echt een aanrader. We zouden zelf wat later in het seizoen gaan maar ook nu is het prachtig. Tot onze grote verbazing kwamen we op een bepaald moment zelfs een skidorp tegen inclusief skilift en skipiste. Het lijkt ons wel heel bijzonder om de berg af te skieën met uitzicht op de oceaan. De dorpjes leken allemaal nog in winterslaap. We hebben echt geen levend wezen kunnen spotten of toch wel: bij de skipiste waren ze bezig met onderhoud en de vissersboten werden in orde gemaakt, maar dat was het dan wel. Omdat we in de ochtend goed hadden ontbeten en er eigenlijk nergens ook maar iets open was, besloten we de lunch over te slaan. In de avond gaan we gewoon wel ergens uit eten.

East Cabot Trail

Vele kilometers terug

Na wel een lunchpauze te hebben genomen (dus zonder eten) reden we van de zuidkant naar de noordkant door een groot bos gebied. Het weer sloeg hier een beetje om. Het werd kouder, begon te regenen maar helaas ook te misten. Dit betekent dan ook meteen dat je niet veel meer ziet. Aangekomen aan de noordkant trok de mist op maar bleef het wel koud en erg winderig. De uitzichten aan de noordkant waren misschien wel nog imponerender dan die van de zuidkant. We hebben in Canada al veel verschillende gebieden gezien, maar Nova Scotia is dan toch weer helemaal anders. Aan het einde gekomen van de Cabot trail moesten we nog bijna 300 km rijden om weer in de buurt van Halifax te komen. We hebben namelijk een B&B geboekt in Fall River. Dit ligt in de buurt van de plaats waar we morgen de camper kunnen ophalen.

B&B en een verrassend restaurant

We meldden ons in het restaurant onder de B&B, maar daar werd ons verteld dat we een e-mail hadden gekregen met daarin de toegangscode van de kamer. Helaas was dit bij ons niet goed gegaan. De uiterst vriendelijke medewerkers appten de eigenaar en al snel hadden we de juiste toegangscodes. De kamer was prima in orde. We hadden zelfs met de andere gasten een gezamenlijke ruimte waar we lekker konden zitten en een kopje koffie konden drinken.

Toen Gert dit verblijf boekte leek het restaurant onder de B&B gesloten maar dat was dus niet het geval. We besloten de menukaart te bekijken en omdat deze ons prima beviel, liep Gert naar beneden om te reserveren. Het restaurant was namelijk erg druk bezet. Om 7 uur konden we terecht. We doodden de tijd door een lekkere bak koffie te drinken.

In het restaurant hebben we heerlijk gegeten. We werden prima verzorgd maar waren uiteindelijk toch wel blij weer naar onze kamer te gaan. De dag was toch intensiever geweest dan we in eerste instantie dachten. Morgen verruilen we de hotels en B&B’s voor een camper en dan begint eigenlijk het tweede deel van onze reis.

Discover more from Traveling Around The World

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.